سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر گنبد کبود

در بسیاری از آثار شکسپیر خواه آنهایی که با تصحیح دیگران و بتازگی به چاپ رسیده و یا کتابهایی که درباره خود نمایشنامه نویس نوشته شده اند، این ادعا وجود دارد که یافته های جدیدی به آنها اضافه شده است.

دوستاران شکسپیر هنوز منتظر کشفی بزرگ هستند: دو نمایشنامه کامل به نامهای کاردنیو و "پیروزی تلاش عشق" که بنظر می رسد ناپدید شده باشند
با نگاهی به گذشته در می یابیم که بسیاری از این مجموعه ها به شدت دچار افراط شده اند. اما مورد تازه کاملا متفاوت است؛ یک شعر دست نویس هیجده خطی توسط دو محقق و دانش پژوه آمریکایی در کتابچه ای پیدا شده که عنوان آن "برای ملکه توسط بازیگران" است.

بنابراین، قطعا این شعر برای اجرا در مرکز تئاتر ملکه الیزابت (اول) نوشته شده است. در آن زمان رسم بر آن بود که یک مقدمه و موخره کوتاه در کنار اجرای اصلی برای هر بار نمایش نگاشته می شد؛ و این موخره ای است که تاریخ آن به بیستم فوریه 1599 بازمی گردد، زمانی که ما می دانیم شکسپیر و گروهش در قصر ریچموند نمایشنامه اجرا می کردند.

شکسپیر، نمایشنامه نویسی بود که خود در همانجا سکونت می کرد و این قطعه شعری درست در همان سبک و اندازه سایر مقده و موخره های کوتاه نمایشنامه های شکسپیر نوشته شده است. بنابراین حتی ممکن است که شکسپیر خود آن را ارائه کرده باشد.

آخرین مجموعه آثار گردآوری شده شکسپیر که "آر اس سی شکسپیر" نام دارد، نخستین مجموعه ای است که در قسمت مربوط به تعریف آثار گردآوری شده این شعر جدید در آن گنجانده شده.

پیشتر مشکل معمول درباره شکسپیر این بود که دانش پژوهان نمی پذیرفتند که اشعار و یادداشتهای ضعیف هم ممکن است توسط بزرگترین نویسنده بریتانیا نگاشته شده باشد. اما بعدها این وضعیت تغییر کرد و محققان انواع مختلف نوشته های عجیب و غریب را به شکسپیر نسبت دادند.

با این حال دوستاران شکسپیر هنوز منتظر کشفی بزرگ هستند: دو نمایشنامه کامل به نامهای کاردنیو و "پیروزی تلاش عشق" که بنظر می رسد ناپدید شده باشند .




اصغر صمصامی ::: سه شنبه 87/11/1::: ساعت 12:41 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :131427
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<