سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر گنبد کبود

به گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار که عصر امروز به میزبانی پرسپولیس برگزار شد، یدا... اکبری در دقیقه 29 گل تیم پاس همدان را به ثمر رساند و علیرضا نیکبخت واحدی در دقیقه 79 گل تساوی پرسپولیس را وارد دروازه حریف کرد.

علیرضا فغانی قضاوت این دیدار را برعهده داشت و به حسن رودباریان، ‌احسان خرسندی و حسین بادامکی از پرسپولیس و سعید دقیقی و امیر خورج از تیم پاس کارت زرد داد.

در دقیقه 89 بازی یک ضربه پنالتی به سود پاس اعلام شد که ضربه یدا... اکبری پس از برخورد به تیر افقی درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت؛ اما فغانی به اشتباه این گل را مردود اعلام کرد تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

پرسپولیس باکسب امتیاز این مسابقه 41 امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت و پاس همدان با 30 امتیاز به رده نهم رسید.

بازیکنان تیم پرسپولیس: حسن رودباریان، شیث ‌رضایی (احسان خرسندی) پژمان نوری، حسین کعبی، سپهر حیدری، کریم باقری، فرزاد آشوبی، حسین بادامکی، عباس آقایی (محمد نصرتی) محسن خلیلی (فراز فاطمی) و علیرضا نیکبخت واحدی
سرمربی: افشین قطبی

بازیکنان تیم پاس همدان: ساندره توویچ، حنیف عمران‌زاده، سیدمحمد علوی، خسرو حیدری، یدا... اکبری، مهدی خیری (سعید دقیقی)، مصطفی چتر‌آبگون(محمدغلامی) ، امید خورج، امیر ابوچا، فاروق اختیاروویچ (محمداسماعیل نظری) و جواد شیرزاد
سرمربی: وینگو بگوویچ

حاشیه‌های این بازی نیز به روایت فارس بدین شرح است:

* در جریان برگزاری مسابقه برای لحظاتی میان هواداران پاس همدان که در قسمت جنوب غربی ورزشگاه مستقر شده‌اند با تماشاگران پرسپولیسی درگیری فیزیکی و لفظی به وجود آمد که با دخالت مامورین نیروی انتظامی این مشکل برطرف شد.

* در ادامه مسابقه بر تعداد مامورین انتظامی در محلی که هواداران پاس مستقر بودند، افزوده شد تا از بروز هر مشکلی جلوگیری شود.

* مامورین حراست برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها، مانع خروج زودهنگام هواداران پاس همدان شدند و آنها پس از خروج هواداران پرسپولیس اجازه خروج دریافت کردند.

* در مسابقه‌های بعدی لیگ برتر نماینده‌های شورای تامین برای برقراری امنیت مطلوب‌تر در ورزشگاه آزادی حاضر خواهند شد.

* کاظم اولیایی مدیر عامل پاس همدان در پایان مسابقه به شدت به عملکرد علیرضا فغانی، داور مسابقه اعتراض کرد. وی معتقد بود ضربه پنالتی به گل تبدیل شد و داور این تیم را از رسیدن به هر سه امتیاز محروم کرد.

* در نیمه اول افشین قطبی بارها به قضاوت کادر داوری اعتراض کرد و به همین دلیل داور چهارم به شدت به سرمربی پرسپولیس تذکر داد.

* پس از شکست پرسپولیس در نیمه اول قطبی با عصبانیت و به نشانه اعتراض 2 دقیقه زودتر از سایرین راهی رختکن شد.

* عباس آقایی و کریم باقری در این بازی مصدوم شدند.




اصغر صمصامی ::: دوشنبه 86/12/20::: ساعت 1:21 عصر

 1) مرتفع ترین
مرتفع ترین پایتخت جهان شهر لاپاز، در بولیوی است. این شهر 12 هزار پا از سطح دریا ارتفاع دارد.

2 ) بلندترین صدای جهان
بلندترین صدای جهان صدای گردش زمین به دور خودش می باشد و آنقدر شدید است که اگر ما بشنویم فورآ خواهیم مرد

3 ) زیبا ترین و بلند ترین ساختمانها
ساختمان های شهر نیویورک در کشور آمریکا، بزرگ ترین و بهترین ساختمان های جهان معرفی شدند.

4 ) بلندترین کوه های جهان
عموما فکر می شود که بلندترین کوه های جهان در تبت قرار دارد .ولی اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب برسی شود , آنان از کوه هایی صحبت کرده اند که بسیار بلندتر از اورست است .

5 ) بلندترین بادگیر
بلندترین بادگیر در ایران در شهرستان ابرکوه در استان یزد قرار دارد.این باد گیر زیبا به صورت یک بادگیر بزرگ در پایین ویک بادگیرکوچکتر برروی آن می باشد.این بادگیر در خانه آقازاده قرار داردو
مربوط به عصرقاجار می باشد

6 ) بلندترین جراثقال سیار
جراثقال 810 تنی مارک " روزن کرانزک 10001 " بلندترین جراثقال سیار در جهان است. قدرت بالابری ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوی متحرک آن 202 متر است.

7 ) بلندترین طناب
برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه ناهاسیتی ( در اوکیناوای ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابی به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الیاف گیاه برنج تهیه گردید. وزن این طناب عظیم الجثه 26/73 تن بود.

8 ) بلندترین مجتمع آپارتمانی
ساختمان 100 طبقه موسوم به جان هنکاک سنتر در شهر شیکاگو، با 343/5 متر ارتفاع ، بلندترین مجتمع آپارتمانی در جهان به شمار می رود.

9 ) بلندترین ساختمان بانک
ساختمان 72 طبقه فرست بنک تاور (First Bank Tower) بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان بانک در جهان است.

10 ) بلندترین شمع
بلندترین شمع جهان در نمایشگاه استکهلم در سال 1897 به نمایش گذاشته شد که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود



اصغر صمصامی ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 8:59 عصر

جنگ صلیبی خردسالان چه بود ؟
چهارمین جنگ صلیبی که در سال 609 ه.ق (1212م) آغاز شد و آغاز گر ان کودکان بودند جنگ صلیبی خردسالان نامیده شد .این کودکان برای جنگ اماده شده بودند تا پادشاه اروپا و شوالیه ها را به میدان بکشند . جنگهای صلیبی نبردهایی میان جهان مسیحی و جهان مسلمان و در واقع میان غرب و شرق بود .
هر چند که بهانه این جنگها مذهبی بود ولی نباید دلایلی چون کسب ثروت و دست یافتن به جویهای شیر و عسل شرق را که در غرب شهرتی افسانه ای یافته بود از نظر دور داشت .
غربیان در این جنگها با شرق و تمدن اسلامی اشنا شدند و نخستین تمدن جدید غرب بر همین آشنایی ها نهاده شد . در جنگ چهارم صلیبی بچه های فرانسوی که مجوز عبور بیت المقدس را گرفته بودند به عنوان برده در بازارهای شمال آفریقا فروخته شدند .
گاو نشسته که بود ؟
گاو نشسته نام رهبر جنگجوی سرخپوستان قبیله سو در امریکا بود که بین سالهای 1250 ه.ق (1834م9 تا 1308 ه.ق (1890م) می زیست . او برای حفظ سرزمینش افراد قبیله خود را ترغیب کرد تا با سفید پوستان مهاجر بجنگد و آنها را از بین ببرند .
این مقاومت به نبرد معروف لیتل بیگ هورن در سال 1293 ه.ق (1876م) منجر شد که در آن کلنل جورج کارتر و افرادش کشته شدند . این پیروزی مهمترین پیروزی سرخپوستان بود . رهبرسرخپوستان از نبرد جان سالم به در برد ولی به کانادا رانده شد .پس از مدتی او دوباره به امریکا بازگشت وبه مبارزه مشغول شد و سرانجام هنگام دستگیری براثر مقاومت از پای در آمد .
درباره ریف ها چه میدانید ؟ 
ریف ها قبایلی سلحشور و استقلال طلب بودند که در ناحیه کوهستانی به نام ریف در مراکش زندگی می کردند . آنان در برابر حرکتهای استعماری مخصوصا تجاوز های اسپانیا مقاومت کردند . در سال 1300 ه.ش (1921م) یک ارتش اسپانیایی با 24 هزار مرد جنگی به بخشهای داخلی کوهستان ریف حمله ور شد . در نبردی بزرگ که پنج روز طول کشید اسپانیاییها شکست سختی خوردند و تجهیزات زیدی را از دست دادند .
ریف ها اعلام جمهوری کردند و بارها با اسپانیاییها و فرانسویها درگیر شدند . سرانجام نیروهای فرانسوی به فرماندهی مارشال پتن مقاومت دلیرانه ریف ها را در سال 1305 ه.ش (1926م) در هم شکستند . مقاومت ریفها تاثیر زیادی برمردم شمال افریقا گذاشت و الهام بخش مبارزات آزادیخواهانه آنان شد
مقتدرترین ملکه جهان که بود ؟ 
در تاریخ روسیه چهار زن به مدت 70 سال حکومت کردند که مشهورترین آنان کاترین دوم مشهور به کاترین کبیر بود . او در سال 1176 ه.ق (1762م) در سن 33 سالگی به قدرت رسید و 33 سال بر روسیه فرمان راند . او هوشی سرشار - جسارت و عزمی قوی و جاه طلبی بسیار داشت .
این زن آلمانی از همه ملکه های روسیه روسی تر شد . او به ادبیات فرانسه و نویسندگان آن کشور علاقه داشت . کاترین در لیاقت و حکمرانی از هیچ یک از معاصران خود عقب نماند . تنها نقطه ضعف مقتدر ترین ملکه جهان جنبه های اخلاقی زندگی او بود که نویسندگان زیادی از آن انتقاد کرده اند
در تاریخ عثمانی به چه دورانی روزگار گل لاله گفته میشود ؟
دوره دوازده ساله از تاریخ عثمانی را که از به قدرت رسیدن ابراهیم پاشا در سال 1131ه.ق (1718م) آغاز شد وتا مرگ وی به طول انجامید روزگار گل لاله نام داده اند . در این دوره دولتمردان عثمانی گرایش زیادی به کاشت گل لاله داشتند . در واقع این کار نشانه ای از گرایش زیاد به تجمل - آرایش و خوش گذرانی بود .در این دوره بدترین شکل غرب گرایی بروز کرد .
نیمکت های کهنه جای خود را به صندلی های اروپایی داد و مردم در پوشیدن لباس اروپایی افراط کردند .همچنین نقاشان اروپایی به عثمانی دعوت شدند تا روی دیوارها نقاشی کنند . یکی از شاعران ترک به نام ندیم در شعری درباره این دوره چنین سرود :
بیایید بخندیم و بازی کنیم و از جهان لذت ببریم



اصغر صمصامی ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 8:56 عصر

 هفته بیست و چهارم رقابتهای لیگ برتر جام خلیج فارس عصر دیروز روز نخست خود را پشت سر گذاشت و مشکی پوشان ابومسلم


موفق شدند با کسب سه امتیاز شیرین ضمن ادامه روند رو به رشد خود، صدر جدول را هم هدف قرار دهند. شاگردان پرویز مظلومی در دیداری که تنها سیصد تماشاگر داشت دقایق اولیه بازی را با احتیاط آغاز کردند و در مقابل راه آهنیها هم که به خاطر وجود اکبر میثاقیان بر روی نیمکت انگیزه ای مضاعف داشتند تا با دست پر از ورزشگاه ثامن مشهد خارج شوند چیزی در این نیمه برای گفتن نداشتند، به گونه ای که تا دقیقه 25 مسابقه حتی یک اتفاق قابل ذکر از سوی دو تیم مشاهده نشد و شاید تیزهوشی «عرفان اولروم» در دقیقه 30 که تک گل این مسابقه را هم در پی داشت تنها نقطه قابل توجه این نیمه بود.
با شروع نیمه دوم زردپوشان راه آهن با در اختیار گرفتن میانه میدان دقایقی عرصه را بر ابومسلم تنگ کردند، اما مظلومی خیلی سریع پی به نقطه ضعف تیم خود برد و با خارج کردن «رودریگو پریرا» که در این مسابقه کم فروغ ظاهر شده بود و فراخواندن «ایوان پتروویچ» در دقیقه 60 کمربند میانی تیم خود را محکم کرد. از این لحظه به بعد دوباره بازی حالت متعادل به خود گرفت تا دقایق پایانی مسابقه که راه آهنیها احساسی و بی محابا حمله می کردند و البته یک غبیشاوی آماده آنها را ناکام می گذاشت.
دیروز اما در یک زمین بدون تماشاگر، شهرآورد اصفهانیها برگزار شد که هر چند ذوبیها تا دقیقه 76 با دو گل از حریف زردپوش خود پیش بودند، اما گلهای دقایق 76 عمادرضا و 87 حاج صفی آب سردی بود بر پیکر شاگردان ذوالفقارنسب. گلهای ذوب آهن را هم در این مسابقه که به قضاوت نوید مظفری برگزار شد محمدرضا خلعتبری و محسن مسلمان در دقایق 34 و 61 به ثمر رساندند.
شاگردان علی دایی هم دیروز در ادامه پیروزیهای خود موفق شدند با حساب دو بر یک از سد ملوان بحران زده عبور نمایند. گلهای سایپا را در این مسابقه امید شریفی نسب و «عیسی ترائوره» به ثمر رساندند و تک گل قوهای سپید انزلی را هم علی طهماسبی به ثمر رساند. سوای نتیجه این دیدار استعفای محمد احمدزاده بعد از این شکست قابل توجه تر از سایر حواشی این مسابقه بود.
زور مجید جلالی و محمود یاوری هم به یکدیگر نچربید تا این دو، امتیازها را تقسیم کنند تا برق شیراز و استقلال اهواز با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دهند. روح ا... بیگدلی در دقیقه 37 برای استقلال اهواز و حمید جعفری در دقیقه 87 برای برق شیراز گلزنی کردند.
دیدار نفت و پیکان هم با نتیجه دو بر یک به سود طلایی پوشان آبادان به پایان رسید.
رناتو و حذباوی پور برای صنعت نفت و کندو برای پیکان گلزنی کردند.
اما در آخرین دیدار دیروز، دو تیم مدعی استقلال تهران و صباباتری در حضور حدود بیست و پنج هزار تماشاگر و به قضاوت محمود رفیعی به مصاف هم رفتند. ده دقیقه اول مسابقه جذاب و زیبا بود، اما به یکباره گویی آب سردی بر ورزشگاه ریخته شد به گونه ای که تا پایان نیمه اول شاهد یک بازی کم رمق و بی روح با سرعت پایین از جانب دو تیم بودیم. پاسهای اشتباه و بازی باری به هر جهت تنها شاخصه های این نیمه بود. با شروع نیمه دوم هر چند در دقایق ابتدایی دو تیم حملات پراکنده ای را روی دروازه هم تدارک دیدند، اما بعد از 10 دقیقه دوباره همان حالت نیمه اول بر مسابقه حاکم شد، به گونه ای که صدای تماشاگران هم از روند بازی به هوا بلند شد. تعویضهای مربیان دو تیم هم بر این روند تأثیری نگذاشت تا شادمانترین تیم از این نتیجه سرخپوشان پرسپولیس باشند. صبا در صورت پیروزی می توانست با 41 امتیاز بالاتر از پرسپولیس بایستد و استقلال هم در صورت پیروزی امیدوارانه تر به رقابتهای هفته های پایانی ادامه می داد.اما با این تساوی یک رده سقوط کرد و در پله ششم قرار گرفت.
برنامه سایر دیدارهای هفته بیست و چهارم:

یکشنبه 86.12.19
شیرین فراز - مس کرمان ساعت 14
پرسپولیس - پاس همدان ساعت 16.15
دوشنبه 86.12.20
پگاه رشت - مقاومت سپاسی ساعت 14
سه شنبه 86.12.21
استقلال تهران - ملوان انزلی (معوقه هفته نوزدهم) - ساعت 16.15
راه آهن - پیکان ساعت 14 از هفته بیست و پنجم (سایر دیدارهای هفته بیست و پنجم دوشنبه 12.27 و شنبه 10/1/87 برگزار می شود)
(نام تیم های میزبان ابتدا ذکر شده است)




اصغر صمصامی ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 6:44 صبح

برنامه پخش زنده این مسابقات فوتبال اعلام شد.
مهر: شبکه سوم سیما همچون هفته های گذشته در هفته پیش روز نیز مهمترین مسابقات فوتبال را بصورت زنده پخش خواهد کرد.

برنامه پخش زنده این مسابقات به شرح زیر است:

شنبه - 18/12/86
* لیورپول - نیوکاسل، ساعت 18:30 ( لیگ برتر انگلستان )
* رئال مادرید - اسپانیول، ساعت 22:30 ( لالیگا اسپانیا )

یکشنبه - 19/12/86
* پرسپولیس تهران - پاس همدان، ساعت 16 ( لیگ برتر ایران)
* ویگان - آرسنال، ساعت 19:30 ( لیگ برتر انگلستان )
* بارسلونا - ویارئال، ساعت 23:30 ( لالیگا اسپانیا )

سه شنبه - 21/12/86
* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت 16 ( لیگ برتر ایران )
* اینترمیلان ایتالیا - لیورپول انگلستان، ساعت 23:15 ( لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا)

چهارشنبه - 22/12/86
* سپاهان اصفهان - الاتحاد سوریه، ساعت 15 ( لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا )
* بایرن مونیخ آلمان - اندرلشت بلژیک، ساعت 23:15 ( جام یوفا )

پنجشنبه - 23/12/86
* وردربرمن آلمان - گلاسکو رنجرز اسکاتلند، ساعت 23:15 (جام یوفا )



اصغر صمصامی ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 6:42 صبح

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 25


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :131445
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<